Mere om Vizeum netværket

Vizeum blev skabt til en ny medietid, hvor forbrugere og indhold mødes, i ’real-time’ og på forskellige platforme. Vi blev skabt i en global verden og under stærk indflydelse af den digitale teknologi, som ændrede de omgivelser, som både brands og mennesker lever i. I Vizeum favner vi hver en dimension og forbinder sociale, mobile, offline og online medier. Vi skaber følelser og tillid og bygger broer mellem brands og forbrugere.

Læs mere på Vizeum.com Se vores globale beliggenheder

Danske Spil: Alle-Mod-1

Interessen for online poker har de seneste år været aftagende. Spillet har udviklet sig til at være et spil domineret af professionelle, hvilket afskrækker potentielle nye kunder. Den store udfordring for Danske Spil er derfor, at få flere ny brugere til at prøve spillet med henblik på efterfølgende, at rekruttere disse til betalende pokerspillere på Danske spils pokerplatform.

LØSNING

Vi ønskede at differentiere os fra konkurrenterne og på en ny banebrydende måde fremstille poker som et tilgængeligt, socialt engagerende og underholdende spil. For at nedbryde usikkerhedsbarrieren ønskede vi, at lade brugerne slå sig sammen og med udgangspunkt i deres samlede viden, tage kampen op mod de professionelle spillere. Vores løsning blev udviklingen af Alle-Mod-1.

Alle-Mod-1 er en Facebook baseret poker-applikation. Applikationen bygger på en integration af Google Hangouts. Brugerne kan via applikationen spille i fællesskab mod en poker pro. Poker pro’en placeres i et studie og brugerne kan direkte i applikationen via 5 forskellige kameravinkler, aflæse alle pro’ens bevægelser. Fuldstændig som hvis man sad face to face ved et rigtigt pokerbord.

Brugerne har 30 sekunder til i fællesskab at beslutte næste træk — Raise, fold eller call. Hver bruger melder sit move ind og via en sofistikeret algoritme afgøres det, hvilket træk majoriteten af brugerne ønsker.

Alle-Mod-1 er ikke blot en enkeltstående event, men en kosteffektiv platform, Danske Spil med succes har aktiveret igen og igen som en fast tilbagevendende aktivitet.

RESULTATER

Med Alle-Mod-1 har Danske Spil formået, at skabe en platform hvor brugerne på underholdende vis og uden risiko, kan stifte bekendtskab med online poker, lære af andre og derigennem udvikle sig til mere erfarne pokerspillere. Via udnyttelse af teknologi og sociale medier er det således lykkedes, at engagere og rekruttere nye spillere der ikke tidligere har været i markedet. Og resultaterne oversteg vores forventninger.

Hver bruger brugte i gennemsnit 2,5 time i applikationen!

27 % af deltagerne konverterede efterfølgende til Danske Spil Pokers betalingsplatform.